BUÜ’de Akademik Başarı Geleneği 17. Kez Sürdü

Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Ar-Ge Koordinatörlüğü tarafından akademisyenlerin bilimsel başarılarını teşvik etmek amacıyla düzenlenen “Başarılı Akademisyenlerin Rektörle Buluşması” etkinliği, istikrarlı şekilde sürdürülerek 17’nci kez gerçekleştirildi.
Ocak 2025’ten bu yana her ay düzenli olarak yapılan ve BTSO’nun katkılarıyla kahvaltılı bir organizasyon formatına dönüşen buluşmada, üniversitenin üst yönetimi ile uluslararası düzeyde nitelikli yayın ve projelere imza atan akademisyenler bir araya geldi. Toplantıda, BUÜ’nün yükselen bilimsel performansı ve araştırma çıktıları değerlendirildi.
Rektör Yılmaz: “Bilimsel artış eğrimiz istikrarlı şekilde yükseliyor”
Etkinlikte konuşan BUÜ Rektörü Prof. Dr. Ferudun Yılmaz, kurumsal dinamizmin ancak birikimsel bir yaklaşımla değer kazandığını vurgulayarak üniversitenin bu yönde güçlü bir ivme yakaladığını ifade etti.
Aday araştırma üniversitesi sayısının 10’a çıkmasıyla rekabet ortamının daha da yoğunlaştığını belirten Yılmaz, yayın performansına ilişkin dikkat çekici veriler paylaştı. Geçtiğimiz yıl 1441 olan toplam nitelikli makale sayısının, 2025’in ilk altı ayında 850’nin üzerine çıktığını söyleyen Yılmaz, yıl sonu hedefinin ise 1600–1750 bandına ulaşmak olduğunu dile getirdi.
Yılmaz ayrıca desteklerinden dolayı BTSO yönetimine ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı personeline teşekkür etti.
“Büyük bir proje hareketi yakaladık”
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İrfan Kırıştıoğlu, akademik yayın kalitesindeki yükselişten duyduğu memnuniyeti ifade ederek üniversitedeki proje ekosistemine ilişkin güncel gelişmeleri paylaştı.
Akademik Destek Programı (ADEB) kapsamında, revizyon sürecindeki çalışmalarla birlikte bu yıl üniversiteye yaklaşık 83 milyon TL’lik rekor bir fon kazandırılmasının hedeflendiğini açıklayan Kırıştıoğlu, araştırma faaliyetlerinin yalnızca BAP ve TÜBİTAK ile sınırlı olmadığını vurguladı.
Toplumsal katkı odaklı projelerde önemli bir hareketlilik yaşandığını belirten Kırıştıoğlu, bu kapsamda 568 projenin YÖK ve YÖKAK veri sistemlerine başarıyla kaydedildiğini söyledi.
75 nitelikli yayınla rekor
Ar-Ge Koordinatörü Prof. Dr. Esra Karaca ise etkinlik serisinin 17’nci buluşmasında artan katılımın üniversitenin Ar-Ge vizyonunu güçlendirdiğini ifade etti.
Bilimsel çıktılarda görünürlüğü artırmayı ve akademisyenler arası etkileşimi güçlendirmeyi hedeflediklerini belirten Karaca, bu ay 75 akademisyenin Q1 kategorisinde yer alan yayınlarla yeni bir başarıya imza attığını açıkladı.
Bu yayınların 31’inin %15’lik, 20’sinin %10’luk ve 2’sinin ise dünya çapında %1’lik dilimde yer aldığını belirten Karaca, Kasım ayında düzenlenecek büyük ödül töreninin hazırlıklarının da başladığını duyurdu.
Etkinlik belge takdimiyle sona erdi
Program, başarılı akademisyenlere belge takdimi yapılması ve toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
