Gündem

Sıfır Atık'ta DOA dönemi...1 TL'lik teşvik 1 Temmuz'da başlıyor

genel 04.06.2026 12:57
Paylaş: Facebook Twitter WhatsApp Telegram
Sıfır Atık'ta DOA dönemi...1 TL'lik teşvik 1 Temmuz'da başlıyor

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, 1 Temmuz'dan itibaren 81 ilde başlatılacak DOA uygulamasıyla plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarının geri dönüşümünün teşvik edileceğini açıkladı.ANKARA (İGFA) - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sıfır Atık projesi kapsamında yeni bir uygulamanın başlayacağını duyurdu. Bakan Kurum'un açıklamasına göre, 1 Temmuz 2026 itibarıyla Türkiye genelinde 81 ilde DOA (Depozito, Ödül ve Atık) dönemi başlıyor.

Yeni sistemle birlikte vatandaşlar, DOA logolu plastik, cam ve alüminyum içecek ambalajlarını depozito iade makinelerine götürerek ürün başına 1 TL iade bedeli alabilecek. Bu uygulama ile hem atıkların geri dönüşümü teşvik edilecek hem de sürdürülebilir bir çevre politikası desteklenecek.

Bakan Murat Kurum, paylaşımında, "Sıfır Atık'ta güçlü bir adım daha atıyoruz. Hem çevremizi koruyacağız hem de vatandaşlarımıza geri dönüşümün somut bir teşvikini sunacağız" ifadelerini kullandı.

Uygulama, Türkiye'nin çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşması ve geri dönüşüm bilincinin yaygınlaştırılması açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.
IGF

İlgili Haberler

Siber tehditler derinleşiyor
Gündem

Siber tehditler derinleşiyor

Siber güvenlik alanında dünya lideri olan ESET, kuruluşların siber tehditlere karşı en büyük risklerinden birinin teknol...

40 dakika önce