Gündem

Ulaştırma Bakanı: "Gemiler Hürmüz Boğazı’ndan Geçti"

genel 23.06.2026 13:32
Paylaş: Facebook Twitter WhatsApp Telegram
Ulaştırma Bakanı: "Gemiler Hürmüz Boğazı’ndan Geçti"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez bölgesinden ayrıldığını açıkladı.

“Gelişmeler Anbean Takip Ediliyor”

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmelerin yakından ve sürekli olarak takip edildiğini belirterek, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarla kesintisiz temas halinde olunduğunu ifade etti.

Son olarak 21 Haziran sabahı iki Türk gemisinin daha geçiş yapmasıyla birlikte, savaşın başlangıcından bu yana toplam 11 Türk sahipli geminin bölgeden güvenli şekilde çıktığı bildirildi.

177 Türk Vatandaşı Görev Yapıyor

Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan 7 gemide toplam 177 Türk vatandaşının görev yaptığını, bu gemilerden birinin ise Türk bayrağı taşıdığını açıkladı. Uraloğlu, açıklamasının devamında, “Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

 

İlgili Haberler